Video Galeri
Reklam Kurulu tarafından yapılan inceleme sonucunda, mevzuata aykırı tespit edilen 162 dosyanın incelenmesi sonucu tüketiciyi aldatıcı 141 dosyaya 24 milyon 608 bin 587 TL ceza uygulandığı açıklandı. Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun tüketicileri aldatan, yanıltan ve haksız ticari uygulamaları incelediği belirtildi. Yapılan toplantıda, 162 dosyanın incelendiği ve mevzuata aykırı bulunarak 141 dosyaya ceza uygulandığı bildirildi. Toplamda 24 milyon 608 bin 587 TL idari para cezası verilen dosyalarda, tüketicileri aldatan indirimli satış reklamlarına da 7 milyon TL ceza kesildi.
Reklam Kurulu’nun verdiği kararlar kapsamında, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi ve haksız rekabetin engellenmesi amacıyla “fiyat bilgisi içeren reklamlar ile indirimli satış reklamları ve ticari uygulamaları hakkında kılavuz”da değişiklik yapıldığı belirtildi. İndirimli satış kampanyalarında tüketicileri aldatıcı uygulamaların önüne geçilmesi için sadakat programlarına ilişkin reklamlarda belirli ifadelerin kullanılamayacağı ve tüketicilere indirim yapıldığı izlenimi yaratılamayacağı kararı alındığı ifade edildi.
Reklam Kurulu’nun aldığı kararlarla birlikte tüketicilerin indirimli satış kampanyalarında daha korunaklı olacağı ve manipülatif uygulamalara karşı daha etkin bir şekilde korunabileceği vurgulandı. İndirimli satış kampanyalarına ilişkin denetimlerin Reklam Kurulu tarafından aralıksız olarak devam ettiği de belirtildi.
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na Değişiklik Önerisi Meclis’e Sunuldu