h Dolar 35,2068 % 0.3
h Euro 36,7672 % 0.3
h Sterlin 44,3202 % 0.7
h Altın (Gr) 2.968,33 %1,32
h BIST100 9.724,50 %-0,42
a
  • Vakit
  • Ekonomi
  • Dijital medyada kişisel veri paylaşımı konusunda her iki tüketiciden biri kaygılı

Dijital medyada kişisel veri paylaşımı konusunda her iki tüketiciden biri kaygılı

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan bir rapora göre, dijital mecralarda kişisel verilerin paylaşılması konusunda tüketicilerin endişeli olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya göre, alışveriş platformlarında yanıltıcı indirim ve fiyatlarla karşılaşan her 10 kişiden 4'ü, sosyal medya alışverişlerinde ise neredeyse her iki kişiden biri mağduriyet yaşıyor. Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen "Dijital Tüketicinin Korunması Projesi" kapsamında gerçekleştirilen saha araştırması sonucunda, dijital tüketicilerin çeşitli reklam ve uygulamalarla karşılaştığı, kişisel veri paylaşımı konusunda endişelendikleri ve yanıltıcı indirim ve fiyatlarla mağduriyet yaşadıkları tespit edildi. Proje sayesinde tüketicilerin korunması ve sektörel farkındalığın artırılması hedefleniyor.

Ticaret Bakanlığı’nın Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu, kişisel verilerin paylaşılması konusunda tüketicilerin endişeli olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, alışveriş platformlarında yanıltıcı indirim ve fiyatlarla karşılaşan her 10 kişiden 4’ü, sosyal medya alışverişlerinde ise neredeyse her iki kişiden biri mağduriyet yaşıyor.

Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen “Dijital Tüketicinin Korunması Projesi/Faz I: Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Projesi” kapsamında hazırlanan rapora göre, son yıllarda dijitalleşme ile birlikte tüketicilerin çevrimiçi ortamlara daha fazla yöneldiği ve daha fazla dijital reklam ile karşılaştığı belirtiliyor. Bu durumun Reklam Kurulu gündeminde de yer aldığı ve 2023 yılında karara bağlanan dosyaların yüzde 79’unun dijital mecralarda yayınlanan reklamlar ve uygulamalar olduğu vurgulanıyor.

Açıklamada, “karanlık ticari tasarımlar” adı verilen, tüketicileri yanıltan ve ekonomik davranış biçimlerini bozan uygulamaların dijital ortamlarda çeşitli şekillerde ortaya çıktığı ifade ediliyor. Bu nedenle, tüketicilerin bu tür uygulamalardan daha etkin bir şekilde korunması amacıyla “Dijital Tüketicinin Korunması Projesi/Faz I: Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Projesi”nin hayata geçirildiği belirtiliyor.

Araştırma raporunda elde edilen sonuçlara göre, tüketicilerin yaklaşık yüzde 65’i dijital mecralarda yer alan reklamları ayırt etmekte zorlanıyor. Kişisel verilerin paylaşımı konusunda ise her iki tüketiciden biri endişeli durumda. Ayrıca, tüketicilerin yüzde 70’i alışveriş platformlarında indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşünüyor ve her 10 kişiden 4’ü yanıltıcı indirim oranları ve fiyatlarla karşılaşıyor. Sosyal medya alışverişlerinde ise neredeyse her iki kişiden biri mağduriyet yaşıyor, bu mağduriyetin başlıca kaynakları ise yanıltıcı reklamlar ve influencer yönlendirmeleri olarak belirtiliyor.

“Dijital Tüketicinin Korunması Projesi/Faz I: Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Projesi” kapsamında tespit edilen sorunlara yönelik yasal düzenlemelerin yapılması ve tüketicinin bilinçlendirilmesi amaçlanıyor. Projenin 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: “TBMM’ye sunulacak ilave artışlar emeklimiz için hayırlı olsun”

Sıradaki haber:

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: “TBMM’ye sunulacak ilave artışlar emeklimiz için hayırlı olsun”