Video Galeri
UEDAŞ, “Enerjini Geleceğe Taşı” projesi kapsamında, öğrencilere enerji tasarrufunun önemini eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretebilmek için VR teknolojisi destekli bir oyun geliştirdi. Türkiye’nin enerji sektörüne verimli, kaliteli ve hızlı hizmet sunan UEDAŞ, Milli Eğitim Bakanlığı ile iş birliği yaparak “Enerjini Geleceğe Taşı” projesini hayata geçirdi. Bu kapsamda Orhangazi ilçesinde, öğrencilere VR teknolojisi destekli bir oyunla enerji tasarrufunu öğretti.
UEDAŞ, enerji tasarrufu konusunda ulusal stratejik hedefler belirleyen Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın sorumluluklarını üstlenerek toplumsal bilincin küçük yaşlardan itibaren kazandırılmasına yönelik çalışmalarına devam ediyor. Milli Eğitim Bakanlığı ile iş birliği içinde enerji tasarrufu konusunda farkındalık yaratmayı hedefleyen UEDAŞ, “Enerjini Geleceğe Taşı” projesinin son etkinliğini Sölöz mahallesinde gerçekleştirdi. UEDAŞ Genel Müdürü Gökay Fatih Danacı’nın da katıldığı etkinlikte, öğrenciler VR teknolojisi destekli enerji tasarrufu oyununu oynayarak enerji tasarrufunu eğlenerek öğrendi.
Gökay Fatih Danacı, artan dünya nüfusuyla birlikte enerji ve tasarrufun her geçen gün daha önemli hale geldiğini belirtti. “Gelecekte daha yeşil bir dünyada yaşamak ve gençlere daha iyi bir gelecek bırakmak adına attığımız her adım çok değerlidir” diyen Danacı, “Enerjini Geleceğe Taşı” projesinde çocukların ilgisini çekecek VR gözlükler kullandıklarını açıkladı. Bu projeler aracılığıyla, daha verimli bir enerji kullanımı için hareket ettiklerini belirten Danacı, öğrencilere bilinç kazandırmak amacıyla okulları ziyaret ettiklerini söyledi. Proje kapsamında kullanılan VR gözlükler sayesinde, çocuklar hem teknolojiyle tanışıyor hem de enerji tasarrufu yapılmış ve yapılmamış iki farklı senaryoyu 100 yıl sonrasında görebiliyorlar. Bugüne kadar 14 okulda yüzlerce öğrenciye ulaşıldığını belirten Danacı, bu projenin kapsamını genişleterek bin öğrenciye ulaşmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Yarıyıl tatilinde ebeveynlere psikologlardan uyarı geldi