h Dolar 35,2068 % 0.3
h Euro 36,7672 % 0.3
h Sterlin 44,3202 % 0.7
h Altın (Gr) 2.968,33 %1,32
h BIST100 9.724,50 %-0,42
a
  • Vakit
  • Türkiye
  • Öğrenci Karneleri: Bir Kılavuz mu, Yoksa İkilemli Bir Ölçek mi?

Öğrenci Karneleri: Bir Kılavuz mu, Yoksa İkilemli Bir Ölçek mi?

Uzman Psikolog Sema Saçli, çocukların karnelerine verilen tepkilerin hayatları boyunca etkili olabileceğini söyledi. Karnelerin sadece akademik başarıyı değil, genel gelişimi gösterdiğini belirten Saçli, karnelere verilen anlamlı tepkilerin çocukların motivasyonunu ve özgüvenini etkileyebileceğini ifade etti. Ayrıca, karne için verilen ödül-ceza sisteminin çocukların sorumluluk bilincini olumsuz etkilediğini vurgulayan Saçli, ebeveynlere karne sürecinde çocuklarına sevgi ve destek vermenin önemini hatırlattı.

Yılın eğitim öğretim döneminin ilk karnelerinin alınmasıyla birlikte karnelere verilen tepkilerle ilgili ebeveynlere önemli bir uyarı geldi. Uzman Psikolog Sema Saçli, verilen tepkilerin çocuklar üzerinde hayat boyu etkisi olabileceğini hatırlatarak, “Bir pusula olarak değerlendirdiğimiz karneye verilen tepkiler şartlı sevilme olarak algılanabilir ve bu durum çocukların hayat akışlarını ve mutluluklarını derinden etkileyecektir” dedi.

Türkiye’de binlerce öğrenci, yılın ilk dönemine dair çabalarının değerlendirildiği karnelerini bugün aldı. Karnelerini alan öğrenciler, notlarının yanı sıra öğretmenlerinden aldıkları değerlendirmelerle birlikte genel gelişimlerini de gözden geçirme fırsatı buldu. Bu önemli gün, aynı zamanda ebeveynler için de çocuklarının başarılarına tanıklık etme ve onları destekleme şansı sundu.

Notlardan daha fazlasını ifade eden karnelerle ilgili verilen tepkilerin çocukların motivasyonunu ve özgüvenini etkileyebileceğine dikkat çeken İstanbul Esenyurt Üniversitesi’nden Uzman Psikolog Dr. Sema Saçli, başarıya odaklanmanın önemli olduğunu vurguladı ancak çocukların karne sürecinde aldıkları destek ve sevginin unutulmaması gerektiğini ifade etti.

Dr. Saçli, çocukların karnelerinin sadece akademik başarıları değil, aynı zamanda genel gelişimleri açısından da değerlendirilmesi gerektiğini söyleyerek, karnelerin, çocukların sorumluluklarını yerine getirme ve kişisel gelişimleri konusunda bir pusula olabileceğini belirtti.

Ancak karneyi sadece genel bir veri olarak ele almanın önemli olduğunu aktaran Dr. Saçli, “Karneleri çocukların yol haritasında bir pusula olarak değerlendirebiliriz. Bu pusulaya da, çocukların bu süreçte sorumluluklarını doğru yapıyorlar mı, öğrenim hayatlarında ve aldıkları eğitim içerisinde kendilerine verilen sorumlulukları yeterince yerine getiriyorlar mı diye elde ettiğimiz bir veri olarak bakabiliriz. Tabii ki de kıymetli bir veri, fakat bu veriye çok da büyük anlamlar verilmemeli aynı zamanda çok da küçümsenmemeli. Çok başarılı ya da notları çok yüksek olan hayatta çok iyi bir noktaya gelecek, düşük olan çok başarısız olacak ya da yüksek notlar alan bundan dolayı çok sevilecek ve daha çok değerli olacak veya düşük not alanlar ise tam tersi değerlendirilecek bir noktaya gelirse çocukların pusulasını şaşırtmış oluruz” diye açıkladı.

Saçli ayrıca, karne için verilen ödül veya cezanın çocukların gerçek bağlamdan kopmasına sebep olabileceğini ifade etti. Karne ödülleriyle çalışmaya alışan çocukların kendi sorumluk bilinci yerine ödül sistemine alıştığını belirten Saçli, çocuklara karne yerine hayatın normal akışında birer hediye verilmesinin daha olumlu etki sağlayacağını söyledi.

Dr. Saçli, yarıyıl tatili için ise çocuklarla dönem hakkında bir sohbetin yapılmasını önerdi. Aynı zamanda çocukların ilk haftayı biraz daha rahat geçirmeleri, ikinci haftayı ise ödevler ve yeni döneme hazırlık olarak planlamalarının faydalı olabileceğini belirtti. Bu şekilde çocukların adaptasyonunun daha kolay olacağını sözlerine ekledi.

Tüm Gözler İlk Toplantıyla İlgili İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu’na Çevrildi!

Sıradaki haber:

Tüm Gözler İlk Toplantıyla İlgili İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu’na Çevrildi!