h Dolar 34,2641 % 0.01
h Euro 36,9663 % 0.01
h Sterlin 44,4907 % 0
h Altın (Gr) 3.028,72 %0,04
h BIST100 8.732,17 %-1,20
a
  • Vakit
  • Ekonomi
  • Tüketici Hakem Heyetleri, 707 bin 814 başvuruda 3,9 milyar liralık uyuşmazlığı çözdü

Tüketici Hakem Heyetleri, 707 bin 814 başvuruda 3,9 milyar liralık uyuşmazlığı çözdü

Tüketici hakem heyetleri, 1995 yılından bu yana tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasındaki uyuşmazlıkların çözümünde etkili bir alternatif yargı mercisi olarak faaliyet göstermektedir. Tüketici hakem heyetlerine 2023 yılında toplam 727 bin 630 başvuru yapılmıştır. Bu başvuruların yaklaşık yüzde 66'sı elektronik ortamda gerçekleştirilmiştir. Ayakkabılar en fazla şikayet edilen ürün olurken, perakende ticaret sektörü en çok başvurunun yapıldığı sektördür.

Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketicilerle Satıcı veya Sağlayıcılar Arasındaki Uyuşmazlıkları Çözüyor

1995 yılından bu yana faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyetleri, tüketicilerle satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak hizmet veriyor. Tüketici hakem heyetleri, uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve masrafsız bir şekilde çözülmesine olanak sağlarken aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de azaltıyor.

Bugüne kadar, 28 yılda tüketici hakem heyetleri tarafından yaklaşık 17 milyon uyuşmazlık karara bağlandı ve bu durum tüketicilerin yargıya başvurmadan sorunlarını çözebilme imkanını sunuyor.

2023 yılında ise tüketici hakem heyetlerine toplamda 727 bin 630 başvuru yapıldı ve bunlardan 707 bin 814’üne ilişkin karar verildi. Bu başvuruların parasal değeri ise yaklaşık 3,9 milyar lira olarak kaydedildi.

Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuruların büyük bir kısmı elektronik ortamda gerçekleştirildi. Tüketiciler, e-Devlet ve Tüketici Bilgi Sistemi aracılığıyla kolayca başvurularını iletebiliyor. 2023 yılında yapılan başvuruların yaklaşık %66’sı elektronik ortamda gerçekleşti.

Başvuruların ürün ve hizmet bazında dağılımına bakıldığında ise en çok şikayetin ayakkabılarla ilgili olduğu görüldü. Toplam başvuruların %12,5’i ayakkabıyla ilgili problemlerle adreslendi. Ardından sırasıyla %5,29 ile cep telefonu, %5,26 ile kredi kartı üyelik ücretleri, %4,55 ile kıyafet, %4,35 ile internet abonelikleri, %3,98 ile mobilya ve %2,61 ile GSM aboneliği şikayetleri geldi.

Sektörel bazda en fazla başvurunun %58,59 ile perakende ticaret sektörüne yapıldığı görüldü. Bunun ardından sırasıyla %10,69 ile abonelik hizmetleri sektörü ve %10,31 ile finansal hizmetler sektörüne yönelik başvurular takip etti.

Bakan Uraloğlu, İstanbul-Ankara arasındaki seyahat süresinin süper hızlı trenle 80 dakikaya düşeceğini açıkladı.

Sıradaki haber:

Bakan Uraloğlu, İstanbul-Ankara arasındaki seyahat süresinin süper hızlı trenle 80 dakikaya düşeceğini açıkladı.