h Dolar 35,2453 % 0.22
h Euro 36,7455 % 0.22
h Sterlin 44,2006 % 0
h Altın (Gr) 2.980,10 %0,10
h BIST100 9.949,01 %0,33
a
  • Vakit
  • Gündem
  • Samancı: “Öğrencilerin akademik hevesi büyük önem taşıyor”

Samancı: “Öğrencilerin akademik hevesi büyük önem taşıyor”

Eğitimci Abdullah Samancı, öğrencilerin başarıya ulaşmasında motivasyon eksikliğinin en büyük engel olduğunu belirtti. Başarı için net hedefler belirlemenin, özdisiplin geliştirmenin ve motive edici ödül sistemlerinin önemli olduğunu vurgulayan Samancı, öğrencilere başarı yolunda rehberlik yapacak akıllı hedefler belirlemenin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca öğrencilerin kendilerini değerli hissettikleri manevi ödüllerin de motive edici bir faktör olduğunu ifade etti.

Eğitimci Abdullah Samancı: Motivasyon Eksikliği, Öğrencilerin Başarısının Önünde En Büyük Engellerden Biri

Eğitimci Abdullah Samancı, öğrencilerin akademik yolculuklarında karşılaştıkları en büyük zorluklardan birinin motivasyon eksikliği olduğunu belirtti. Samancı, başarı için hedef belirlemenin, öz disiplin ve etkili ödül sistemlerinin önemini vurguladı.

Günümüz eğitim sisteminde, öğrencilerin başarısını etkileyen faktörlerin arasında motivasyon eksikliğinin önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Eğitimci Abdullah Samancı, “Başarıya ulaşmak için hedef belirleme, öz disiplin ve etkili ödül sistemleri gibi unsurlar büyük önem taşımaktadır” dedi.

Samancı, öğrencilerin kendi hedeflerini belirleyerek geleceklerini şekillendirmede başarının anahtarının olduğunu söyledi. Akıllı hedefler (spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi, zamanla sınırlı) belirlemenin, öğrencilere net bir yol haritası sunarak onların istedikleri yere nasıl ulaşabileceklerini anlamalarını sağladığını belirtti. Bu noktada, öğrencilerin belirledikleri hedeflerin somut karşılıklarına odaklanmaları gerektiğini ve öğrencilerin hedefledikleri başarıya ilişkin somut verilerin mutlaka kendilerine iletilmesi gerektiğini ekledi.

Öz disiplin kavramının da hedeflere ulaşmak için gereken süreklilik ve kararlılık anlamına geldiğini ifade eden Samancı, öğrencilere zaman yönetimi, öncelik sıralaması ve erteleme alışkanlığını yenme gibi becerilerin kazandırılarak, akademik ve kişisel hayatta başarılı olmalarının sağlanabileceğini söyledi. Bu süreçte, öğrencilerin öz disiplinlerinde gösterdikleri ilerlemelerin takdir edilmesi ve motive edici ödüllerle desteklenmesi gerektiğini vurguladı.

Samancı, ödül sistemlerinin öğrencilerin motivasyonunu artırmanın etkili bir yolu olduğuna dikkat çekti. Maddi olmasının yanı sıra manevi ödüllerin de öğrencilerin kendilerini değerli hissetmelerini sağladığını belirtti. Önemli olanın, ödülün öğrencinin çabalarını ve başarılarını takdir etmesi olduğunu ekledi.

Sonuç olarak, akademik başarıya ulaşmanın yolunun net hedefler belirlemek, güçlü bir öz disiplin geliştirmek ve motive edici ödül sistemlerinden geçtiğini söyleyen Samancı, bu unsurların öğrencilerin eğitim yolculuklarında karşılaştıkları zorlukları aşmalarına ve potansiyellerini en iyi şekilde kullanmalarına yardımcı olacağını belirtti.

Ezine’de 30 kaçak göçmen ve 2 organizatör yakalandı

Sıradaki haber:

Ezine’de 30 kaçak göçmen ve 2 organizatör yakalandı