h Dolar 34,1237 % 0.29
h Euro 38,1216 % 0.29
h Sterlin 45,4893 % 0.35
h Altın (Gr) 2.874,49 %1,61
h BIST100 9.900,25 %-0,76
a
  • Vakit
  • Eğitim
  • Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Geylan: “Dijital oyun oynamayan öğrencilerin akademik başarısı, oyun oynayanlara göre daha yüksek”

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Geylan: “Dijital oyun oynamayan öğrencilerin akademik başarısı, oyun oynayanlara göre daha yüksek”

Türk Eğitim-Sen'in yaptığı bir araştırmaya göre, oyun oynamayan öğrencilerin akademik başarıları, oyun oynayan öğrencilerden daha yüksek çıkıyor. Araştırmaya katılan ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin günlük rutinleri incelendiğinde, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin sportif ve kültürel faaliyetlere katılım sürelerinin lise öğrencilerine göre daha düşük olduğu görülüyor. Ayrıca, öğrencilerin dijital teknoloji kullanımı ve oyun oynama sürelerinin akademik başarıyı nasıl etkilediği de araştırıldı. Araştırmada, oyun oynama süreleri arttıkça akademik başarının azaldığı gözlemlendi. Öğretmenlerin de dijital teknoloji kullanımında dikkatli olması gerektiği vurgulandı.

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, yaptığı açıklamada, dijital oyunların öğrencilerin akademik başarısını etkilediğini belirtti. Türk Eğitim-Sen tarafından yapılan bir araştırmada, öğrenci ve öğretmenlerin dijital bağımlılık düzeyi incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin günlük aktiviteleri, sahip oldukları teknolojik aletler, oyun oynama süreleri ve dijital teknolojilerin akademik başarı üzerindeki etkileri değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin sportif ve kültürel faaliyetlere katılım süreleri, lise öğrencilerine göre daha düşüktür. İlkokul öğrencileri günlük olarak en çok aileleriyle vakit geçirirken, ortaokul ve lise öğrencileri ise daha çok akranlarıyla vakit geçirmektedir. Ayrıca, araştırmada lise öğrencilerinin en çok akıllı telefona sahip olduğu ve sosyal medyada daha fazla vakit geçirdiği tespit edilmiştir. Öğrenciler arasında oyun oynama süresiyle akademik başarı arasında da bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin oyun oynama süreleri arttıkça, akademik başarılarının da düştüğü saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ise dijital bağımlılık düzeyi incelenmiş ve kadın öğretmenlerin dijital bağımlılık konusunda daha yüksek puan aldığı görülmüştür. Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, dijital teknolojilerin eğitim amaçlı kullanılması gerektiğini vurgulayarak, internet ve teknoloji ile ilişkili sorunların çözümü için müdahale programlarına ihtiyaç olduğunu belirtmiştir.

Tatil gününde öğrenciler, polislerle eğlenceli zaman geçirdi

Sıradaki haber:

Tatil gününde öğrenciler, polislerle eğlenceli zaman geçirdi

Çerezleri, yalnızca veri politikamızdaki hedeflere uygun ve mevzuata uygun bir şekilde kullanmaktayız. Daha fazla bilgi için lütfen veri politikamızı inceleyiniz.