Video Galeri
Atatürk Üniversitesi’ndeki akademisyenler, “Esnaf Kültürünün Değişimi: Erzurum’da E-Ticaretin Etkisi” konulu bir çalışma yaptılar ve ilginç sonuçlara ulaştılar. Yapılan araştırmada, küreselleşme ve iletişim teknolojileri sayesinde esnaf kültürünün dönüştüğü ifade edildi.
Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Genel Sosyoloji ve Metodoloji Anabilim Dalı’ndan Sait Gülsoy ve Şeymanur Şişecioğlu tarafından gerçekleştirilen çalışmada, Erzurum’da esnaflık yapan 12 kişilik bir örnekleme kullanıldı. Araştırma, nitel bir araştırma olan meslek folklörü yaklaşımıyla ele alındı. Araştırma sonucunda, geçmiş çalışmaların aksine Erzurum esnafının sosyal medya ve e-ticarete aşina olduğu ortaya çıktı. Erzurum esnafı, aile şirketi olmaya devam etse de e-ticaret sayesinde ulusal düzeyde genişleyen bir pazara hitap etmeye başlamıştır. Bu durum, esnaf kültürünün değiştiği ve büyümeye imkan sağladığı anlamına geliyor.
Erzurum esnafı, AVM’lerin etkisiyle değişen müşteri profili ve beklentisine uyum sağlamak için çalışırken aynı zamanda teknolojik gelişmelere adapte olmaya ve yerel pazarda varlığını sürdürmeye çalışıyor. Araştırmada, maddi kültürdeki değişimin manevi kültürü de etkileyeceği belirtiliyor. Esnaflık ve esnaf kültürü için meslek ahlakı normlarının sadece bir gelenek olarak kalmasından öte bir düzen sağlama potansiyeli olduğunu söylemek mümkün değil.
İstanbul’un trafiği için “iş dünyası”ndan gelen öneriler
Çerezleri, yalnızca veri politikamızdaki hedeflere uygun ve mevzuata uygun bir şekilde kullanmaktayız. Daha fazla bilgi için lütfen veri politikamızı inceleyiniz.