h Dolar 34,4267 % 0.24
h Euro 36,2655 % 0.24
h Sterlin 43,6081 % 0
h Altın (Gr) 2.839,43 %0,19
h BIST100 9.420,42 %1,29
a
  • Vakit
  • Ekonomi
  • TESK Başkanı Palandöken, E-ticaret komisyon oranlarının esnaflar için zorluk oluşturduğunu söyledi.

TESK Başkanı Palandöken, E-ticaret komisyon oranlarının esnaflar için zorluk oluşturduğunu söyledi.

E-ticaret sitelerinden satış yapan esnaf, aldığı hizmete göre değişen komisyon oranları nedeniyle mağdur oluyor. TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, internet alışverişlerinde komisyonların taban ve tavan belirlenmesi gerektiğini söyleyerek, yüksek komisyon oranlarının esnaf, vatandaş ve ekonomi için zararlı olduğunu vurguladı. Komisyon oranlarındaki farklılık, ürün fiyatlarının artmasına ve esnafın kar marjının azalmasına neden oluyor. Esnafın satışlarını artırması için daha cazip bir ortamın oluşturulması gerektiği belirtildi. E-ticaret firmalarının esnafa destek olması gerektiği ifade edildi.

Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, internet üzerinden satış yapan esnafların aldığı hizmete göre değişen komisyon oranları için taban ve tavan belirlenmesi gerektiğini söyledi. İnternet alışverişlerinin günümüzde vazgeçilmez bir hal aldığını ve esnafların müşteri portföyünün genişlediğini belirten Palandöken, e-ticaretteki komisyonların esnafın belini büktüğünü ifade etti. Ayrıca, komisyonların sitelerin yaptığı reklamların bedelinin esnafa yansıtılması gibi durumlar nedeniyle esnafların karını daralttığını söyledi. Yüzde 45’e kadar çıkan komisyon oranlarının taban ve tavan uygulaması getirilerek düzenlenmesi gerektiğini vurgulayan Palandöken, esnafların satışlarını artırması için teşvik edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

Palandöken, bazı e-ticaret firmalarının yüksek komisyon oranlarının esnaflar, vatandaşlar ve ülke ekonomisi için zararlı olduğunu belirtti. Sabah erken saatlerde dükkanlarını açan ve uzun süre bekleyen esnafların artık e-ticarette de faaliyet gösterdiğini, ancak bu alanda karlılık sağlamanın zor olduğunu dile getirdi. Yüzde 5 ile 45 arasında değişen komisyon oranlarının ürün fiyatlarını artırarak enflasyona katkıda bulunduğunu ve esnafların kar marjını daralttığını ifade etti. Bu nedenle komisyon oranlarının taban ve tavan uygulamasıyla düzenlenmesi gerektiğini belirten Palandöken, esnafların satışlarını artırmasının teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Bir örnek vererek konuşmasını sürdüren Palandöken, internet üzerinden 100 liralık bir ürün satan esnafın platforma ortalama yüzde 20 civarında komisyon ödediğini belirtti. Bunun yanı sıra yüzde 35’e kadar çıkan gelir vergisi, dükkan ve çalışan giderleri, e-ticaret sitelerinin kuryelerine ödenen ekstra ücret, KDV gibi faktörlerle birlikte esnafların eline sattığı üründen çok az bir kar kaldığını ifade etti. Ticaretin internet ortamına kaydığı bir dönemde olduğumuzun farkında olduğunu belirten Palandöken, esnafların satışlarını artırması için daha cazip hale getirilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, bu sitelerin yaptığı kampanya reklamlarının bedelini dahi esnaflara yansıttığını söyleyerek, e-ticaret firmalarının esnafların yükünü hafifletmesi gerektiğini dile getirdi.

Hamsi tezgahta tahtını istavrite bıraktı

Sıradaki haber:

Hamsi tezgahta tahtını istavrite bıraktı

Çerezleri, yalnızca veri politikamızdaki hedeflere uygun ve mevzuata uygun bir şekilde kullanmaktayız. Daha fazla bilgi için lütfen veri politikamızı inceleyiniz.