Video Galeri
Eskişehir’de Ayakkabı Tamircisi, Whatsapp İle Müşterilerine İletişim Kuruyor
Eskişehir’de yıllardır ayakkabı tamirciliği yapan Murat Kızılaslan, iletişim teknolojisinin gelişmesini fırsat bilerek, müşterilerine onarım bilgisini Whatsapp üzerinden veriyor. Odunpazarı ilçesindeki Ayakkabıcılar Çarşısı’nda yer alan tamirci, kış aylarında yoğunlaşan bot tamiri işini gerçekleştirirken, Whatsapp ile müşterileriyle iletişim kuruyor. Botların darlaşmış kısımlarını ısı destekli kalıplarla açarak tamir eden Kızılaslan, müşterilerinden tamir ihtiyacı olan ayakkabının fotoğrafını çektirmelerini ve kendisine iletmelerini istiyor.
Özellikle kış mevsimiyle birlikte bot ve çizme tamirinde yoğunluk yaşandığını belirten ustamız, bu tip ayakkabıların genellikle arka bölümlerindeki daralmadan kaynaklı arızalarla ilgileniyor. Kadınların giydiği botların daralmalarına karşı kalıp açma yöntemini kullandığını ifade eden Kızılaslan, önemli bir iletişim aracı olan Whatsapp’ı kullanarak daha kolay ve düzenli bir şekilde siparişleri alıp işlerini hallettiğini belirtiyor.
Ayakkabı tamircisi deneyiminden bahseden Kızılaslan, “Babam benim bir meslek sahibi olmamı istedi ve beni çırak olarak bir ayakkabı imalatçısının yanına gönderdi. 5 sene boyunca çıraklık yaptım. Eskiden sıfırdan ayakkabı yapardık. Ancak şimdi siparişlerdeki yoğunluk sebebiyle eskilere olan ilgi arttı. Vatandaşların alım gücü zayıfladı. Bir spor ayakkabısı 2.500 – 4.000 lira arasında değişiyor. İmalatçı olduğum için spor ayakkabıları yeniden gibi yapabiliyorum. Genellikle müşterilerin şikayetleri arka bölümlerinden geliyor. Ayrıca baş parmaklar da ayakkabıların ön kısımlarını deliyor. Kış mevsimi gelince kadınlar kilo alıyor gibi görünüyor, çünkü botlar baldır kısımlarına sığmıyor. Bu nedenle genellikle botların baldır kısımlarını ısı destekli kalıplarla açıyoruz. Spor ayakkabıların ön ve arka kısımları da değişiyor. Ön ve arka kısımları değiştirmenin maliyeti ise yaklaşık 600 lira oluyor. Erkek botlarda ise fermuar arızaları en sık karşılaştığımız sorunlar arasında yer alıyor.” şeklinde konuşuyor.
Müşterileriyle nasıl iletişim kurduğundan bahseden Kızılaslan, dükkana gelen müşterilerin isimlerini akılda tutmanın zor olduğunu belirterek, “Yoğun iş temposunda müşterilerimle genellikle Whatsapp üzerinden iletişim kuruyorum. Aklımda hangi müşterinin isimlerini tutabilirim ki? Müşteri ayakkabıyı bana veriyor, fotoğrafını çekiyor ve telefonumu kaydediyor. Birkaç gün içerisinde direkt olarak Whatsapp üzerinden fotoğrafını atarak tamiratın yapıldığını sorguluyor ve hemen cevap alıyor. Zaten yaklaşık 2-3 saat sonra tamiratın tamamlanıp gelinmesini belirtiyorum.” diye açıklıyor.
Diğer ayakkabı tamircilerine kıyasla işlerinin daha yoğun olduğunu söyleyen Murat Kızılaslan, işlerinin sadece tamirat işi olmadığını da belirtiyor. Bir ayakkabıyı tamir etmenin basit bir iş olmadığını vurgulayan Kızılaslan, “İşlerim çok yoğun, başımı kaldıramıyorum. Örneğin, oğlum ve kardeşim de bu işi yapamıyor. Onlar beni takip ederek öğreniyorlar. Ben bu işte doğallıkla yetiştim, bu yüzden işimi orijinal şekilde yapmaya çalışıyorum. İşte bu nedenle yoğunluğum da buradan kaynaklanıyor. Bir müşteri yaptığım bir ayakkabıyı beğeniyor ve arkadaşına söylüyor, ardından o da bana geliyor. Kalitenin önemli olduğu bir sektörde iyi bir usta olursanız, işiniz her zaman iyi olur.” şeklinde konuşuyor.
Murat Kızılaslan, müşterileriyle olan iletişimini hiçbir zaman ihmal etmeden, iletişim teknolojisinin avantajlarını kullanarak işlerini kolaylaştırıyor ve müşterilerine daha hızlı hizmet sunuyor.
Bursa’da şaşırtıcı bir gelenek… Damadın kaçmadığı hiçbir şey bırakılmadı