Ordu’da yaşanan acil durumlar için telefon başında bekleyen 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları, 2023 yılında toplamda 950 bin çağrı aldı. Ancak bu çağrıların yüzde 65’i asılsız ve gereksiz bilgiler içeriyordu. Geriye kalan 350 bin gerçek çağrı ise hızlı bir şekilde ilgili birimlere aktarılarak, olay yerinde gerekli müdahalelerin yapılmasını sağladı.
Ordu 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Yeliz Çakar Güleş, Türkiye genelinde 81 ilde benzer şekilde çalışan çağrı merkezleri olduğunu belirtti. Güleş, acil durum çağrılarında panik yapmamanın önemine vurgu yaparak, “Vatandaşlarımız acil ihtiyaçları olduğunda çağrı merkezlerimizi aradıklarında ilk olarak ön çağrı personelimiz karşılamaktadır. Acil durumlarda vatandaşlarımızın kısa bir şekilde adreslerini vermeleri, panik yapmamaları ve güzel bir şekilde tarif etmeleri gerekiyor. Ardından da ne tür bir yardıma ihtiyaç duyduklarını personelimize aktarmaları gerekiyor. Buna istinaden ön çağrı personelimiz, vatandaşın talebine uygun olarak acil yardım hizmeti veren birimlere çağrıları aktarıyor” dedi.
Ordu’da 112 Acil Çağrı Merkezi, halkın güvenliği ve sağlığı için önemli bir rol oynayarak, asılsız çağrıların filtrelenmesi ve gerçek acil durumların hızlı bir şekilde değerlendirilmesine katkı sağlıyor.